Announcement of the opening of nominations for the “Five-Star Student” certificate

Share the article on your page

Announcement of the opening of nominations for the “Five-Star Student” certificate

In implementation of the policy of the Ministry of Higher Education and Scientific Research, which includes the creation of a new motivational certificate for students to engage in all areas of university life, called the Five-Star Student Certificate, the state committee in charge of studying and awarding the “Five-Star Student” certificate is pleased to inform male and female students of the commencement of receiving applications for candidacy to obtain a certificate. “Five-star student” according to the attached conditions. Students who meet the conditions and wish to be nominated must apply for the certificate according to the attached link, and submit the following documents electronically according to the attached link. (Photocopy all the documents with the student card and collect them in one file in pdf format. ) 
. 1/ A certificate of rank in the batch (a document provided by the head of the department) on the condition that he is among the top ten percent (for example: when the batch consists of 100 students, he must be among the top 10)
 2/ A certificate proving the conduct of an internship or field visit within the university or in one of the external institutions (the document must be stamped either by the department or college of the receiving institution)
 3/ A certificate proving that training courses have been conducted to develop skills (in foreign languages, in automated media, in management and management skills...) or carrying out sporting and cultural activities, or discussion seminars... etc.) The certificate must be authenticated by accredited institutions or the university’s activities department.
 4/ A certificate proving participation in distance training, or participation in student exchange between universities, whether within the country or international exchange, or movement to Algerian universities for the purpose of training or completion of specialized studies... etc. (a document granted by the receiving institution or by the head of the department, or Indicated by the University Activities Department)
 5/ A document proving participation in solidarity and charitable activities (a plantation campaign, a visit to a hospital, a blood donation campaign, assistance to students with special needs), provided that the document (in the case of submitting a document by a student organization or club) is signed by the head of the department or the department. Activities at the university or a document proving the status of the student representative (cohort representative, class representative, student representative in the disciplinary council, etc.) submitted by the department head. 

More articles

University events
مدير جامعة الشهيد حمه لخضر بالوادي يستقبل أستاذًا أمريكيًا في الإنجليزية الطبية لتعزيز الشراكة الأكاديمية

مدير جامعة الشهيد حمه لخضر بالوادي يستقبل أستاذًا أمريكيًا في الإنجليزية الطبية لتعزيز الشراكة الأكاديمية استقبل مدير جامعة الشهيد حمه لخضر – الوادي، البروفيسور عمر فرحاتي، صباح اليوم 25 نوفمبر 2025، الأستاذ الأمريكي سميث زكاري، المختص في اللغة الإنجليزية الطبية وممثل مدرسة “تقدم في الطب” (Advance in Medicine)، وذلك في إطار الاتفاقية المبرمة بين هذه المؤسسة والمركز المكثف للغات بجامعة الوادي. حضر اللقاء كل من الدكتور نصر دحدة مدير المركز المكثف للغات، والدكتورة سارة شيبات المكلفة بالبيداغوجيا، ومدير ملحقة الطب، إلى جانب نواب مدير الجامعة، والأمين العام للجامعة، وأمين عام كلية العلوم الطبيعية والحياة. ويأتي هذا التعاون في سياق التوجه

University events
مجلس إدارة جامعة الشهيد حمه لخضر بالوادي يعقد اجتماعه الدوري ويثمن استمرار ريادة الجامعة في الابتكار والتسيير الرشيد

مجلس إدارة جامعة الشهيد حمه لخضر بالوادي يعقد اجتماعه الدوري ويثمن استمرار ريادة الجامعة في الابتكار والتسيير الرشيد عقد مجلس إدارة جامعة الشهيد حمه لخضر بالوادي، اليوم الثلاثاء 25 نوفمبر 2025، اجتماعه الدوري بقاعة الاجتماعات بالإدارة المركزية، برئاسة رئيس المجلس وممثل معالي وزير التعليم العالي والبحث العلمي البروفيسور محمد حليلات، مدير جامعة ورقلة. وحضر الجلسة مدير الجامعة البروفيسور عمر فرحاتي، إلى جانب نواب المدير، ومدير الخدمات الجامعية، ومديري القطاعات الشريكة (التربية، التكوين المهني، الصناعة، التجارة، الشؤون الدينية، البرمجة والميزانية)، والأمين العام لمجلس قضاء الوادي، ومفتش الوظيفة العمومية، وعمداء الكليات، وممثلي الأساتذة والموظفين والطلبة. استُهل الاجتماع بكلمة ترحيبية لرئيس المجلس البروفيسور