Linguistic composition in the Souf region during the colonial period is the subject of a study day at the University of the Valley

Share the article on your page

Linguistic composition in the Souf region during the colonial period is the subject of a study day at the University of the Valley

The Laboratory of Cognitive Integration between Arabic Language Sciences and Social Sciences of the Faculty of Arts and Languages at the University of Martyr Hamou Lakhdar El Oued organized 
May 11, 2022, a study day on linguistic composition in the Souf region (notable figures and works) with the participation and attendance of an elite group of professors and interested parties.
The scientific event was supervised by Professor Dr. Masoud Waqad, Dean of the College. According to the Director of the Laboratory, Professor Dr. Nabil Mezouar, this scientific event aimed to contribute to building the national scientific memory, as well as highlighting the efforts of Souf scholars in preserving the national identity through these scientific monuments. It also aims to save the remaining manuscripts in the sciences of language and rhetoric, uncover the obscure ones, and attempt to benefit from this linguistic heritage in the educational process.
According to the director of the study day, Professor Dr. Youssef Badida, the themes of this event are to highlight the cultural and scientific life of the Souf region during the colonial period, to introduce the prominent linguistic authors in the Souf region, to show the educational dimensions in linguistic works, and to present the scientific orientations of Souf scholars through their works. 
    The study day was divided into two sessions. The first session was chaired by Professor Dr. Nabil Mezouar, during which three interventions were presented by professors from the University of El Oued. A second session will be held, chaired by Professor Dr. Ahmed Al-Shaib Arabawi, during which five interventions will be presented by professors from the University of El Oued and the University of Batna, in addition to two interventions by each of Professor Dr. Ashour Qamoun and Professor Dr. Ali Ghnabzia from the Faculty of Social Sciences at the University of El Oued. 
[robo-gallery id=”6313″] 
 
 

 
 

More articles

Appel à propositions conjoint 2025 Algérie- Tunisie

Appel à propositions conjoint 2025 Algérie- Tunisie. Dans le cadre de la coopération bilatérale Algéro-Tunisienne, nous vous informons du lancement d’un appel à projets conjoint de recherche et développement, ce programme découle de la convention signée le 21 décembre 2017 entre les Ministères Algérien et Tunisien de l’Enseignement Supérieur et de la Recherche Scientifique, et des résultats de la deuxième session de la Commission mixte tenue à Alger en avril 2025. Les domaines concernés sont les suivants : L’Intelligence Artificielle et technologies avancées. L’Energie. L’Environnement et économie circulaire. L’appel conjoint 2025 a été publié sur le site (www.dgrsdt.dz) de la DGRSDT

الإعلان عن الجائزة العالمية للجودة والتميز في التعليم

الإعلان عن الجائزة العالمية للجودة والتميز في التعليم هو برنامج التكوين عن بعد المٌنظم من قبل مركز اليونسكو الإقليمي للجودة والتميز في التعليم، حيث يتعلق موضوعه بالإعلان عن: “الجائزة العالمية للجودة والتميز في التعليم”. في هذا الإطار، يدعو المركز جميع منسوبي قطاع التعليم من أفراد ومؤسسات وخبراء،…إلخ؛ للتسجيل وحضور الورشات التعريفية المبينة في الجدول المرفق، علما أن هذه الجائزة تستهدف جميع مراحل التعليم: العام- الجامعي – الفني – التقني. تأتي هذه الجائزة، انطلاقا من رؤية مركز اليونسكو الإقليمي للجودة والتميز في التعليم بأن يكون المرجع الإقليمي الموثوق في جودة التعليم وتميزه، وتأكيدًا لرسالته في تقديم خدمات إبداعية للارتقاء بجودة التعليم