Call for Application: Erasmus+ KA 171 Staff Mobility for Teaching- University of El Oued to Poznań University of Life Sciences, Poland‏

Share the article on your page

Call for Application: Erasmus+ KA 171 Staff Mobility for Teaching- University of El Oued to Poznań University of Life Sciences, Poland‏

The University of El Oued is pleased to announce a staff mobility opportunity for teaching under the Erasmus+ KA 171 program. This initiative provides academic staff with the opportunity to engage in teaching activities at the esteemed Poznań University of Life Sciences in Poland, promoting international collaboration and academic enrichment.

Eligible Specializations:
This program is open to academic staff specializing in the following disciplines:

  • Food Processing

  • Agriculture

  • Chemical Engineering and Process

  • Environmental Protection Technology

Required Documents:
Applicants are required to submit the following documents:

  1. Curriculum Vitae (CV)

  2. Copy of Passport

  3. English Language Certificate (minimum B2 level)

  4. Motivation Letter (detailing the purpose and expected outcomes of the mobility)

  5. Invitation Letter (if available)

  6. Teaching Work Plan (The more detailed the better)

Selection Criteria:
Applications will be evaluated based on the following criteria:

  • Mobility Rationale and Motivation: Clarity and relevance of the applicant’s motivation for participating in the program.

  • Teaching Work Plan: Quality, feasibility, and academic value of the proposed teaching activities.

  • English Language Proficiency: Certified proof of a minimum B2 level in English.

  • Priority Given To:

  • Staff who have not previously participated in the Erasmus+ exchange program

  • Staff with an invitation letter from the host institution’s department they wish to visit

  • Academic Profile: CV and list of publications demonstrating the applicant’s academic contributions.

Application Process:
Interested candidates must submit their applications through the following link:
🔗 Application Form

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSc42BGFteoHpPHNJmuoWwTrElVKXvyrMuKBCp7u7yrZ3rHawA/viewform

Application Deadline: April 14th, 2025

Nominations for staff mobilities must be submitted through the designated online application system. Each staff nomination must be submitted separately. Other formats of nominations will not be accepted.

Important Notes:

  • Ensure all required documents are complete and submitted before the deadline.

  • During your stay abroad, the teaching activity must comprise a minimum of 8 hours per week (or any shorter period of stay) of actual teaching time.

For further inquiries, please contact the Erasmus+ office at the University of El Oued.

✉ Email: [email protected]

More articles

نتائج المسابقات والإمتحانات المهنية على اساس الإختبار الصادرة عن مركز الامتحان جامعة باجي مختار عنابة دورة ماي 2025

نتائج المسابقات والإمتحانات المهنية على اساس الإختبار الصادرة عن مركز الامتحان جامعة باجي مختار عنابة دورة ماي 2025 المسابقات والامتحانات المهنية رتبة متصرف مستشار مهني رتبة متصرف رئيسي مهني رتبة متصرف محلل مهني رتبة متصرف مهني رتبة مساعد متصرف مهني رتبة ملحق إدارة رئيس مهني المسابقات والامتحانات على اساس الاختبار رتبة متصرف محلل إختبار رتبة متصرف لذوي الهمم إختبار رتبة ملحق إدارة رئيسي إحتبار رتبة مساعد المكتبات الجامعية إختبار  

فتح باب الترشح لمشاريع التعاون التقني الجزائري – الياباني للسنة المالية 2025-2026

فتح باب الترشح لمشاريع التعاون التقني الجزائري – الياباني للسنة المالية 2025-2026 تُعلن حكومة اليابان، من خلال الوكالة اليابانية للتعاون الدولي (JICA)، عن فتح باب الترشح لمشاريع التعاون التقني في إطار برنامج التعاون الجزائري – الياباني، وذلك بعنوان السنة المالية اليابانية 2025-2026. وعليه، تدعو وزارة التعليم العالي والبحث العلمي كافة الفاعلين في الوسط الجامعي والبحثي الراغبين في الترشح، إلى إرسال مشاريعهم في صيغة كاملة إلى المديرية العامة للتعاون وتبادل الجامعي، عبر البريد الإلكتروني التالي:[email protected]وذلك في موعد أقصاه 28 جويلية 2025. تعليمات هامة حول تعبئة استمارة طلب التعاون التقني (مرفقة رفقة هذا الإعلان): يجب أن يحتوي عنوان المشروع على عبارة: “The