Announcement of the opening of nominations for the “Five-Star Student” certificate

Share the article on your page

Announcement of the opening of nominations for the “Five-Star Student” certificate

In implementation of the policy of the Ministry of Higher Education and Scientific Research, which includes the creation of a new motivational certificate for students to engage in all areas of university life, called the Five-Star Student Certificate, the state committee in charge of studying and awarding the “Five-Star Student” certificate is pleased to inform male and female students of the commencement of receiving applications for candidacy to obtain a certificate. “Five-star student” according to the attached conditions. Students who meet the conditions and wish to be nominated must apply for the certificate according to the attached link, and submit the following documents electronically according to the attached link. (Photocopy all the documents with the student card and collect them in one file in pdf format. ) 
. 1/ A certificate of rank in the batch (a document provided by the head of the department) on the condition that he is among the top ten percent (for example: when the batch consists of 100 students, he must be among the top 10)
 2/ A certificate proving the conduct of an internship or field visit within the university or in one of the external institutions (the document must be stamped either by the department or college of the receiving institution)
 3/ A certificate proving that training courses have been conducted to develop skills (in foreign languages, in automated media, in management and management skills...) or carrying out sporting and cultural activities, or discussion seminars... etc.) The certificate must be authenticated by accredited institutions or the university’s activities department.
 4/ A certificate proving participation in distance training, or participation in student exchange between universities, whether within the country or international exchange, or movement to Algerian universities for the purpose of training or completion of specialized studies... etc. (a document granted by the receiving institution or by the head of the department, or Indicated by the University Activities Department)
 5/ A document proving participation in solidarity and charitable activities (a plantation campaign, a visit to a hospital, a blood donation campaign, assistance to students with special needs), provided that the document (in the case of submitting a document by a student organization or club) is signed by the head of the department or the department. Activities at the university or a document proving the status of the student representative (cohort representative, class representative, student representative in the disciplinary council, etc.) submitted by the department head. 

More articles

University events
نائب مدير جامعة الوادي للبحث العلمي والتكوين يعقد اجتماعًا لخلية متابعة التكوين في المقاييس الأفقية لفائدة طلبة الدكتوراه 2025/2024

نائب مدير جامعة الوادي للبحث العلمي والتكوين يعقد اجتماعً لخلية متابعة التكوين في المقاييس الأفقية لفائدة طلبة الدكتوراه 2025/2024 في إطار دعم التكوين التكميلي وتعزيز قدرات طلبة الدكتوراه الجدد نظمت نيابة مديرية الجامعة المكلفة بالبحث العلمي والتكوين العالي في الطور الثالث والتأهيل الجامعي بجامعة الشهيد حمه لخضر يوم الاثنين 28 افريل 2025، اجتماعًا خاصًا لإنشاء خلية متابعة التكوين في المقاييس الأفقية، وذلك برئاسة نائب مدير الجامعة المكلف بالتكوين العالي والبحث العلمي البروفيسور رحومة فرحات وبحضور الأساتذة أعضاء خلية المتابعة والتكوين في المقاييس الأفقية: “التعلمية، الفلسفة، الإنجليزية، تكنولوجيا الإعلام والاتصال، أسس وتقنيات البرمجة، تطبيقات الذكاء الاصطناعي “ ويهدف هذا اللقاء إلى

University events
اجتماع تنسيقي بجامعة الوادي لضبط الترتيبات النهائية لاحتفالية عيد العمال

اجتماع تنسيقي بجامعة الوادي لضبط الترتيبات النهائية لاحتفالية عيد العمال في إطار التحضيرات المتواصلة لتنظيم احتفالية عيد العمال بجامعة الشهيد حمه لخضر عقد اليوم 26 أفريل 2025 الأمين العام للجامعة الدكتور شوقي مدلل وفق توجيهات السيد مدير الجامعة البروفيسور عمر فرحاتي اجتماعًا تنسيقيًا بحضور مدير الأنشطة الجامعية والمديرة الفرعية للوسائل ومدير الخدمات الاجتماعية، والأمناء العامين للكليات وعدد من الاساتذة ومركز السمعي البصري. حيث تم التطرق إلى الترتيبات النهائية الخاصة بتنظيم فعاليات الاحتفالية المقررة بمناسبة عيد العمال الموافق للفاتح من ماي. وخلال الاجتماع، تم التأكيد على: – ضبط برنامج الحفل وتحديد فقراته الرسمية. – التنسيق مع مختلف المصالح لضمان توفير كافة